MLL Karkkilan yhdistyksen vapaaehtoisena

• Edistät lasten, nuorten sekä lapsiperheiden perusturvallisuutta, hyvinvointia ja tervettä kehitystä.
  • Samaistut MLL:n arvoihin Lapsen ja lapsuuden arvostus, Yhteisvastuu, Inhimillisyys ja Yhdenvertaisuus.
  • Osallistut kertaluontoisesti tai säännöllisesti.

Vapaaehtoisuudelle ei ole ikärajaa, mukana toiminnassa on nuoria, työikäisiä ja eläkeläisiä. Mikäli paikallinen vapaaehtoistyö kiinnostaa ota yhteyttä.

Perhekahvilan vapaaehtoisena voit esimerkiksi:

• Toimia keskustelun virittäjänä.
  • Toimia kylämummina, -vaarina tai apukäsiparina.
  • Ohjata askartelu-, liikunta-, laulu- loru-, leikki, tai musiikkituokion.
  • Valmistella pientä välipalaa kävijöille.

Perheliikunnan mahdollistajana tärkeimmät tehtäväsi ovat:

• Huolehtia tilan ja välinevaraston avaamisesta ja lukitsemisesta.
  • Toivottaa kaikki tervetulleiksi.
  • Ottaa tarvittavat välineet esille ja pois yhdessä muiden kävijöiden kanssa.

Satutuokiolla voit uppotua lasten kanssa tarinoiden taikaan.

Leikkikenttäkierroksilla riittää vertaisvanhempana olo, myös kylämummi tai -vaari voivat osallistua kierroksille. Liikunta- tai leikkituokion ohjaaminen on mahdollista.

Mopotallin ohjaaja neuvoo tarvittaessa mopon huollossa, korjaamisessa tai ajamisessa.

Helpperit tekevät yhteistyötä kaupungin nuorisopalveluiden kanssa. He auttavat nuorisotalo NUTAlla ja kiertelevät nuorten kokoontumispaikoilla viikonloppuisin ja loma-aikoina.

Kylämummit ja -vaarit osallistuvat MLL:n toimintaan ikään kuin yhteisinä isovanhempina. He tarjoavat oman mielenkiinnon mukaista apua tai vain ovat läsnä.

Ympäristötalkoissa keväisin MLL on huolehtinut makkaranpaistopisteestä.

Suojatiepäivystys koulujen alkaessa varmistaa turvallisen kadunylityksen koulujen läheisyydessä.

Kirpputorilla kaipaamme apua kirpputorin rakentamisessa ja purkamisessa.

Yhdistyksen hallituksessa pääset mukaan vaikuttamaan!